O mě
Jmenuji se Vojtěch Stavař. Je mi 25 let a žiji v Ostravě. Ve volném čase se věnuji 3D modelování různých objektů,
ze kterých poté tvořím scény v herním enginu Unity. Mimo to se zajímám o IT obecně, ze zvědavosti, jak věci které
používáme na denní bázi vlastně fungují. Pro co nejlepší pochopení momentálně dělám rekvalifikační kurz, který
je zaměřen na webové stránky, databáze a programování. Mezi další koníčky bych zahrnul hraní her,
ale i cvičení, renovaci domu a trávení času s přáteli.
V případě kontaktu mi můžete napsat email na tuto adresu: vojtech.stavar@gmail.com
Jak jsem začal programovat
K programování jsem se dostal díky spolupráci na jednom projektu pro multiplayerový server hry GTA San Andreas. Na začátku jsem se věnoval tzv. mappingu, tedy skládání herních objektů do vizuální podoby – například tvorbě interiérů a exteriérů. Tato zkušenost mi umožnila nahlédnout pod povrch herních systémů a začalo mě fascinovat, jak příkazy a skripty uvádějí vše do chodu.
Ačkoli jsem tehdy netušil, co jednotlivé příkazy znamenají nebo jak fungují, právě tato zvědavost mě přivedla k prvním pokusům s programovacím jazykem Pawn. Později jsem objevil Unity Engine a možnost vytvářet hry od základů, což mě nadchlo natolik, že jsem u něj – jak už zde několikrát zaznělo – zůstal až doposud.
Postupně jsem zjistil, že mě víc než samotné programování v C# baví práce s 3D objekty a tvorba různých herních scénérií. I přesto jsem si vyzkoušel také implementaci základních funkcí jako jsou potřeby postavy (hlad, žízeň, zdraví, stamina), střídání dne a noci, otevírání dveří u budov nebo efekt šustění při proběhnutí křovím.
Aktuálně se primárně věnuji učení tvorby webových stránek – například tohoto portfolia, případně cvičného webu, na který je odkaz v hlavičce.